Η Melanie Jayne Chisholm έβγαλε δίσκο. Ποια είν’ αυτή θα μπορούσε να πει κάποιος. Ίσως το "Melanie C" να του είναι πιο οικείο. Γενικά με τα προσωνύμια της Mel C άκρη δε βγάζεις. Για άλλους ήταν η "Sporty Spice" καθώς ήταν η πιο αθλητική φιγούρα από τις Spice Girls. Τι αθλητική δηλαδή, "φέτες" ήταν η κοπέλα. Θα μπορούσαμε να την πούμε και "Feta Spice" αλλά αυτό θα θύμιζε πικάντικη ποικιλία τυριού με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης που δε θα αναφέρω εδώ καθώς δεν είμαστε τώρα για να πληρώνουμε πρόστιμα.
Η Melanie C λοιπόν μουσικά, είναι η πιο ενεργή από τις υπόλοιπες Spice Girls. Λάθος, όχι η πιο ενεργή. Είναι ενεργή σκέτο. Οι υπόλοιπες έχουν ασχοληθεί και με άλλους τομείς. Καθόλου τυχαίο θεωρώ μιας που η Sporty Spice ήταν και η μόνη που είχε φωνή από κει μέσα. Η Geri Halliwell έβγαλε τρεις δίσκους – ο τελευταίος κυκλοφόρησε το 2005 – και ασχολήθηκε με τη συγγραφή παιδικών βιβλίων που ομολογουμένως τα πήγε πολύ καλά. Η Emma Bunton (η ξανθιά), το 2019 έβγαλε τον τέταρτό της δίσκο και ίσως είναι η μόνη που κάτι συνεχίζει και κάνει μουσικά, και η Melanie B το 2005 κυκλοφόρησε το δεύτερο άλμπουμ της με τίτλο "L.A. State of Mind". Σιγά ρε Melanie B, λες και μεγάλωσες στο Long Beach, κούλαρε λιγάκι, L.A. και ξερό ψωμί. Η Scary Spice ακολούθησε περισσότερο τηλεοπτική πορεία καθώς εδώ και δεκαπέντε χρόνια εμφανίζεται σε τηλεοπτικά shows ανά την υφήλιο (X Factor franchise, Dancing with the Stars, Britain’s Got Talent κλπ). Α και άσχετο trivia που είναι και το μόνο που θυμάμαι αμέσως χωρίς να ψάξω πουθενά: κάποια περίοδο έβγαινε με τον Eddie Murphy που απεδείχθη ότι είναι ο πατέρας του δεύτερου παιδιού της. Χαμός έγινε τότε, δικαστήρια κλπ στη μέση και το αποτέλεσμα ήταν να σκάσει κάτι εκατομμύρια ο Murphy για να λήξει το ζήτημα. Tabloid το κάναμε εδώ μέσα αλλά για να προλάβω τους κακεντρεχείς θα πω ότι το παραπάνω απόσπασμα για τη Mel B είναι η απόδειξη ότι δεν έχει τίποτα μουσικό να μας δώσει να ασχοληθούμε. Η Victoria Beckham για όσους δε θυμούνται, στην προ Beckham εποχή, λεγόταν Victoria Adams (αυτό χρειάστηκε να το γκουγκλάρω). Η Posh Spice λοιπόν μάλλον έχει ξεχάσει τι σημαίνει μουσική γιατί το μοναδικό της solo album κυκλοφόρησε το 2001. Αντιθέτως απ’ τα μουσικά, έχει μεγάλη πορεία στο χώρο της μόδας λανσάροντας και δικές της σειρές. Επίσης, συμμετείχε δανείζοντας τη φωνή της ως Βασίλισσα Αμφιτρίτη, σε επεισόδιο Μπομπ Σφουγγαράκη στο οποίο έλαβε μέρος και ο Sebastian Bach. Παρέλαση επωνύμων στο Βυθό του Μπικίνι.
Τέλος πάντων, παρέκκλινα λίγο από το ζητούμενο αλλά το ένα φέρνει τ’ άλλο. Στις 2 Οκτωβρίου 2020 λοιπόν κυκλοφόρησε ο ένατος κατά σειρά δίσκος της Melanie C με τίτλο "Melanie C" από τη δισκογραφική εταιρία της ιδίας, Red Girl Media. Η παραγωγή, όπως σε πολλούς pop δίσκους, έχει γίνει κι εδώ από πλήθος συνεργατών όπως οι Alex Metric (Avicii, Duke Dumont, Dua Lipa, Snow Patrol), Paul O’Duffy (Amy Winehouse, Jeff Beck, Swing Out Sister) και Biff Stannard της ομάδας Biffco η οποία, γράφει και κάνει παραγωγές σε κομμάτια καλλιτεχνών όπως η Leona Lewis, οι One Direction, η Kylie Minogue και είναι υπεύθυνη για την άνοδο των Spice Girls, Five, East 17 και άλλων. Από τα συμφραζόμενα προκύπτει ότι η συγκεκριμένη ομάδα είναι μεγάλο κεφάλαιο για τη Βρετανική μουσική βιομηχανία και ιδιαιτέρως για το pop ιδίωμα.
Στα του δίσκου τώρα, το "Melanie C" αποτελείται από δέκα tracks των οποίων η διάρκεια είναι χοντρικά μεταξύ τριών και τριάμιση λεπτών. Στανταράκι διάρκεια για pop δίσκο. Μοναδική εξαίρεση, που ξεπερνάει τα τέσσερα λεπτά είναι το τέταρτο single, με τίτλο "Fearless" στο οποίο συμμετέχει η Βρετανίδα rapper Nadia Rose κι αυτό ίσως γιατί σου λέει φέραμε που φέραμε τον γκεστ, άσ’τον να πει δυο-τρία λόγια παραπάνω να γίνει μπούγιο. Ψιλοαδιάφορο πάντως το κομμάτι.
Σε αντίθεση με το πρώτο single του δίσκου, "Who I Am" το οποίο είναι ένα εξαίρετο pop άσμα, τελείως up-beat και μελωδικό. Υποψήφιο για καλύτερο τραγούδι του άλμπουμ. Όπως επίσης πολύ ωραίο και το "Good Enough" το οποίο δεν κυκλοφόρησε σαν single αλλά μου άρεσε εμένα αρκετά οπότε το αναφέρω. Σε παρόμοιο ύφος με το Who I Am.
Το δεύτερο single που προανήγγειλε αυτή την κυκλοφορία ήταν το "Blame It On Me". Παρόμοια προσέγγιση με τα προηγούμενα αλλά υποδεέστερο θα πω καθότι στερείται μελωδιών και εστιάζει περισσότερο στο ρυθμικό μέρος.
Τρίτο single είναι το "In and Out of Love", funk-ίζει λίγο, αλλά πολύ λίγο. Δηλαδή δεν ήξερα πως αλλιώς να το πω. Πάλι είναι "μπιτάτο" (ΤΙ ΜΠΙΤΑΤΟ ΡΕ ΘΕΙΟ;;) αλλά λιγότερο ηλεκτρονικό απ’ τα προηγούμενα.
Το "Here I Am" θα μπορούσε να είναι το κορυφαίο του δίσκου αλλά μας τα χαλάει στο ρεφραίν. Έχει εξαιρετική γέφυρα και ωραίο κουπλέ αλλά μέχρι εκεί.
Γενικά οι υπόλοιπες συνθέσεις του δίσκου, έχουν τις καλές τους στιγμές ("Escape", "Overload", "Nowhere to Run"), και τις πιο αδύναμες ("End Of Everything", "Fearless" που αναφέρθηκε και πιο πάνω). Όταν λέω βέβαια "καλές στιγμές" μη φανταστεί κανείς κομματάρες όπως τα "I Turn To You" και "Never Be the Same Again" που πλέον αγγίζουν τα όρια του all time classic. Το Who I Am ως πρώτο single έθεσε ψηλά τον πήχυ για το τι να περιμένει κανείς, αλλά τα υπόλοιπα τραγούδια δεν έφτασαν στα ίδια στάνταρ. Είναι πάντως ένας δίσκος που όποιος θέλει να ξεφύγει λίγο από τον αμερικανικό pop ήχο εδώ μπορεί να το κάνει άνετα καθώς η κυκλοφορία αυτή είναι Αγγλική. Δηλαδή πάλι Αγγλικά θα ακούσει αλλά θα είναι Cambridge και όχι Michigan. Εμένα πάντως μου αρέσει αυτή η βρετανίλα στην προφορά.
Κάτι τελευταίο, προσωπικά έχω σε μεγάλη εκτίμηση τη Melanie C καθώς είναι φοβερή τραγουδίστρια, έχει τρομερά αναγνωρίσιμη φωνή, είναι ολόσωστη και εκτιμώ εξίσου το γεγονός ότι γράφει τα κομμάτια της ή τουλάχιστον συμμετέχει στη σύνθεση. Δεν είναι από τους καλλιτέχνες που τους φέρνουν έτοιμο το τραγούδι και τους λένε πώς να το τραγουδήσουν. Είναι μια τραγουδίστρια η οποία ΕΙΝΑΙ τραγουδίστρια. Δεν είναι και λίγο παρουσιάστρια και λίγο ηθοποιός και λίγο influencer και δε συμμαζεύεται. Σαφώς θα παίξουν και αυτά κάποια στιγμή αλλά με εννιά solo δίσκους μάλλον αυτή είναι η κύρια ασχολία της.
Επίσης, και οι συνεργασίες της με άλλους τραγουδιστές φανερώνουν ότι δε διστάζει να παίξει μπάλα σε διαφορετικά μουσικά τερέν όπως για παράδειγμα αυτές με τον Bryan Adams αλλά ΦΥΣΙΚΑ η συμμετοχή της στο πασίγνωστο musical Jesus Christ Superstar όπου δίνει κυριολεκτικά ρέστα. Δηλαδή, όχι κυριολεκτικά, δεν έδωσε χρήματα πίσω, αλλά ήταν εκπληκτική στο ρόλο της Μαρίας Μαγδαληνής. Όποιος θέλει δεν έχει παρά να πληκτρολογήσει τις κατάλληλες λέξεις σε γνωστή πλατφόρμα βίντεο και να το διαπιστώσει.
Rating:
Εταιρεία: Red Girl Media
Genre: Electro, Pop
Παραγωγός: Billen Ted, Fryars, Future Cut, Alex Metric. Paul O'Duffy, One Bit, George Reid, Biff Stannard, Ten Ven
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 02/10/2020
Band Links: Melanie C, Facebook, Instagram, Twitter, Spotify, YouTube