Λίγο καιρό πριν χαθεί πρόωρα, ο Chadwick Boseman, είχε στα σκαριά πλάνα για ένα πολύ φιλόδοξο και ενδιαφέρον πρότζεκτ. Ένα φιλμ για το θρυλικό Yasuke, τον Αφρικανό σαμουράι, που στάθηκε στο πλάι του μεγάλου ιστορικού πολέμαρχου Οda Nobunaga, ενός εκ των ενωτών της Ιαπωνίας κατά την περίοδο των σογκουνάτων. Δυστυχώς, υπό το χαμό του ηθοποιού, η ταινία φάνηκε να χάνεται στην αβεβαιότητα. Ωστόσο, το Netflix, προχώρησε σε μια συνεργασία με το ιαπωνικό στούντιο άνιμε, MAPPA, για να φέρουν έστω δια της πλαγίας οδού την ιστορία του Yasuke στις οθόνες μας. Κάτι που είχαμε δει εν μέρει, τόσο με τη σαφέστατη επιρροή στο Afro Samurai, μπόλικα άνιμε που είχαν να κάνουν με το Nobunaga και ανάφεραν το Yasuke και τα εξαιρετικά βιντεοπαιχνίδια Nioh 1 + 2 που κάνουν εκτενείς αναφορές στο σαμουράι.
Τώρα όμως, με τους LeSean Thomas - Flying Lotus στην παραγωγή, σενάριο, μουσική και τον υπέροχο υποψήφιο για Όσκαρ προσφάτως LaKeith Stanfield στον ομώνυμο ρόλο (ίσως από τα μεγαλύτερα διλήμματα για το αν θα επιλέγαμε το αγγλικό ή ιαπωνικό dubbing), το άνιμε παίρνει σαφείς δημιουργικές ελευθερίες, ξεκινώντας εντυπωσιακότατα με μάγους-ιερείς και ρομποτοειδή (είπαμε, ελευθερίες), κατορθώνοντας ωστόσο να προσδώσει αυτό που πραγματικά επιδιώκει: Μια επανεξιστόρηση της ιστορίας χωρίς να θέλει να την επανεγγράψει, ενώ παράλληλα να φτιάξει έναν γνήσιο χαρακτήρα βγαλμένο μέσα από τα σπλάχνα της Ιαπωνικής ιστορίας μεν, αφρικανικής προέλευσης δε. Και τούτο είναι σημαντικό, διότι αν και μεγάλο fanbase, η έως τώρα η εκπροσώπηση αφρικανών ή αφροαμερικανών στο χώρο τον άνιμε ήταν από μικρή έως ελάχιστη.
Ποια όμως ήταν η προέλευση του ιστορικού Yasuke; Οι ερμηνείες δεν είναι ακριβείς, ωστόσο είναι γνωστό ότι έφτασε στις ακτές της Ιαπωνίας το 1579, ως τμήμα των Ιταλών Ιησουιτών ιεραπόστολων υπό την ηγεσία του Alessandro Valignano, που είχε αναλάβει τις Ινδίες (εκείνη την εποχή περιλάμβανε τόσο την Ανατολική Αφρική όσο και τη Νοτιοανατολική Ασία). Πλησιάζοντας όλο και περισσότερο στην πρωτεύουσα, το χρώμα του δέρματός του τράβηξε την προσοχή των κατοίκων, όπως και του άρχοντα (=ντάιμυο) Oda Nobunaga, ο οποίος θεώρησε αφελώς ότι το χρώμα του οφείλετο σε μελάνη. Οπότε και διέταξε να γδυθεί από τη μέση και πάνω και τον έτριψε (γεγονός που διηγείται και το άνιμε). Μόλις αντιλήφθηκε την πραγματικότητα, έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον για τον πολεμιστή, κατ' 'αλλους ονόματι Yasufe ή Yisake ή ακόμα και το Πορτογαλικό Isaque.
Η καταγωγή του είναι άγνωστης προέλευσης, με τρεις διαφορετικές εκδοχές να υφίστανται: Είτε από τη Μοζαμβίκη, είτε από το Νότιο Σουδάν όπου ταξίδεψε στην Ινδία κι εκπαιδεύτηκε ως πολεμιστής, είτε από την Αιθιοπία όπου το Yasufe είναι αρκετά διαδεδομένο. Το σίγουρο είναι ότι ο Nobunaga εντυπωσιάστηκε σε τέτοιο βαθμό που τον πήρε μαζί του (άγνωστο το πότε ακριβώς, οι μαρτυρίες τοποθετούν περίπου το 1581) και αποτέλεσε το μοναδικό μη-Ιάπωνα που βρέθηκε στο στενό του κύκλο πολεμιστών/υπηρετών. Ευρισκόμενος στο μέσο του κυκλώνα μιας πολεμικής ατμόσφαιρας ανάμεσα στα σογκουνάτα απέναντι στις προσπάθειες του Nobunaga να ενώσει τη χώρα κάτω από την κυριαρχία του, ο Yasuke ήταν παρών στην επίθεση στο κάστρο Honno-Ji που ανήκε στο Nobunaga και όπου ο τελευταίος εξαναγκάστηκε σε τελετουργική αυτοχειρία ή αλλιώς seppuku. Έπειτα από μια επίσης αποτυχημένη προσπάθεια να πολεμήσει στο πλευρό του διαδόχου του Nobunaga, Oda Nobutada, ο Yasuke πιθανότατα αιχμαλωτίστηκε από τις εχθρικές δυνάμεις του Akechi Mitsuhide και στάλθηκε στην εκκλησία του Nanbanji.
Κάπου εδώ στήνει τη δράση του το άνιμε, στο τι έγινε μετά. Κι ενώ άλλοτε πετυχαίνει κι άλλοτε όχι, το Yasuke είναι σίγουρα σημαντικό τόσο για το εξαιρετικά ενδιαφέρον αισθητικό κομμάτι, το υπέροχο σάουντρακ του Flying Lotus, αλλά και για τις κρυφές ματιές που ρίχνει σε μια ιστορία που μπορεί να φαντάζει εντελώς ξένη και μακρινή, αλλά αποτελεί μια ανοιχτή πληγή και συνάμα διδαχή για την ανθρώπινη εμπειρία.