Αρχική POP CULTURETHOUGHT BALLOONSThought Balloons: Get busy killing or get busy dying

Thought Balloons: Get busy killing or get busy dying

O Ed Brubaker και ο Sean Phillips τολμούν να θέσουν το εξής ερώτημα: πως θα ήταν ο Punisher αν ήταν ένας καταθλιπτικός millennial; Το Kill or Be Killed στηρίζεται θεματικά σε αυτή την ιδέα. Όμως το concept αποτελεί απλά μια αφορμή για να εξερευνήσει εκ βάθους την ύπαρξη του σύγχρονου άντρα και την γενικότερη φαυλότητα της ζωής στον σύγχρονο κόσμο. Ο Dylan είναι ένας νεαρός άνδρας ο οποίος βιώνει τα διάφορα γεγονότα στην καθημερινότητα του υπό το πρίσμα ενός ξένου. Αισθάνεται μόνος, πραγματικά απογοητευμένος με την κατεύθυνση που έχει πάρει η ζωή και η καριέρα του, το συναισθηματικό κενό τα εσώψυχα του αυξάνεται κάθε στιγμή της ημέρας και εν τέλει αποφασίζει να δώσει τέλος στην ανούσια ύπαρξη του πηδώντας από το μπαλκόνι του διαμερίσματος του μια χιονισμένη νύχτα. Όμως προς έκπληξη του, κατορθώνει να επιβιώσει. Σύντομα ανακαλύπτει ότι η ζωή του σώθηκε όχι χάρη στην επέμβαση ενός φύλακα αγγέλου, αλλά ενός ζοφερού δαίμονα ο οποίος ανακοινώνει τον ήρωα μας ότι η ζωή του θα πάρει παράταση ενός μήνα για κάθε άνθρωπο που σκοτώνει.

Έτσι γινόμαστε μάρτυρες μιας ιστορίας που βρίσκει τον πρωταγωνιστή μας αντιμέτωπο με το οργανωμένο έγκλημα, τις ομοσπονδιακές αρχές, άσπονδους φίλους και τον ωθεί να βρει τον έρωτα αλλά και το πιο πολυπόθητο αγαθό σε αυτόν τον κόσμο: ένα νόημα στην ύπαρξη. Η ιστορία των δυο δημιουργών είναι ένα θρίλερ δράσης με ισχυρές δόσεις νέο νουάρ και ψυχολογικού τρόμου. Ταυτόχρονα ως δημιούργημα αποτελεί μια ωμή και ειλικρινής μελέτη της αρρενωπότητας και κυρίως του κόστους που έχουν στην ψυχοσύνθεση ενός ενήλικα τα απαρχαιωμένα πατριαρχικά στερεότυπα που μαστίζουν την κοινωνική ταυτότητα του κάθε άνδρα από τις απαρχές της ύπαρξης του στην μοντέρνα κοινωνία. Ο Dylan θα συνειδητοποιήσει ότι παρά τα όσα του έλεγε πάντα ο περίγυρος του, ότι δεν είναι αρκετά σκληρός, ότι δεν είναι αρκετά «άνδρας», οι περιστάσεις μπορούν εύκολα να τον εξελίξουν σε έναν πολεμιστή. Η μεταμόρφωση του από έναν συνεσταλμένο νέο δίχως φιλοδοξίες σε έναν αδέκαστο κυνηγού του εγκλήματος θα μπορούσε εύκολα να θυμίζει μια νοσηρή incel ονείρωξη, όμως στα χέρια του Brubaker είναι μια συγκλονιστική σκιαγράφηση ενός ανθρώπου που ανακαλύπτει σταδιακά τα πραγματικά του όρια. Η αφήγηση δεν παίρνει θέση υπέρ ή κατά του πρωταγωνιστή και αυτό ίσως ξενίσει ορισμένους αναγνώστες. Ωστόσο το αριστουργηματικό γράψιμο του αμερικανού σεναριογράφου θα ανταμείψει και με το παραπάνω όσους δείξουν έστω και την ελάχιστη υπομονή.

Η βία που βρίσκεται σε ποικιλία μέσα στην σειρά δεν θα μπορούσε να έδειχνε καλύτερη από όπως την βλέπουμε στα σχέδια του Sean Phillips τα οποία μοιάζουν συνάμα απροσδόκητα ρεαλιστικά αλλά και θυμίζουν στιγμιότυπα βγαλμένα κατευθείαν από κάποιον εφιάλτη. Κάθε καρέ θα μπορούσε να είχε προέρθει από ταινία του Michael Mann ή του Brian De Palma. Η μεθοδικότητα με την οποία στήνει μια στιχομυθία αλλά και μια ανταλλαγή πυροβολισμών σε κάποιο σκοτεινό σοκάκι της μεγαλούπολης διακρίνεται για την λεπτομέρεια αλλά και ατμόσφαιρα που αναβλύζει τόσο από τα περιβάλλοντα όσο και από τις εκφράσεις των χαρακτήρων που θα μπορούσαν να αποτελούν φωτογραφίες.

Ως έργο το Kill or be Killed είναι τόσο από άποψη θεματολογίας όσο και πλοκής κάτι το αμφιλεγόμενο και προκλητικό. Όμως στον πυρήνα της είναι μια αλληγορία για την ευθραυστότητα της κοινωνικής συνύπαρξης. Ίσως να μην απευθύνεται σε όλους αλλά σίγουρα αποτελεί μια ιδανική επιλογή για κάποιον που ψάχνει μια εναλλακτική στις ιστορίες μασκοφορεμένων τιτάνων και υπέρ-ανθρώπων εγκληματιών.

Τελευταία