Πώς μπορεί κάποιος να πετύχει ένα σχεδόν τέλειο thrash metal δίσκο που θα καταφέρει να διαδεχθεί το "Agent Orange"; Δημιουργεί κάτι παρόμοιο το οποίο περιμένουν και θα ευχαριστηθούν οι θαυμαστές του ή μήπως προσθέτει πολύ περισσότερη ποικιλία, διακινδυνεύοντας την κατηγορία του "ξεπουλήματος" από τον σκληρό κοινό του χώρου; Οι Sodom διάλεξαν το δεύτερο με το "Better Off Dead" και παρόλο που δεν αρίστευσαν τα πήγαν αρκετά καλά.
Ακριβώς πριν από την περιοδεία του "Agent Orange", ο Frank Blackfire έφυγε από τους Sodom λόγω των συγκρούσεών του με τον Chris Witchhunter και μετέφερε το ταλέντο του στους Kreator, συμβάλλοντας στη δημιουργία του υπερφυσικού "Coma of Souls". Ευτυχώς, οι Sodom μη επηρεασμένη από την ξαφνική απώλεια ενός σημαντικού κομματιού τους κατάφεραν να επιβιώσουν και να σταθουν στο ύψος του βαριού ονόματος τους, παίρνοντας τον κιθαρίστα των Mekong Delta, Uwe Baltrusch και συνεχίσαν την περιοδεία τους με τους Sepultura χωρίς προβλήματα. Αλλά όταν ήρθε η ώρα για να πάρουν ένα νέο μόνιμο μέλος, η επιλογή της μπάντας έπεσε στον Michael Hoffmann, ήδη πολύ γνωστό στη γερμανική underground σκηνή για την αξιοσημείωτη δουλειά του στο δεύτερο άλμπουμ των Assassin, "Interstellar Experience". Με αυτήν τη νέα σύνθεση, το συγκρότημα επέστρεψε το 1990 με το "Better Off Dead", ένα από τους πιο αμφιλεγόμενους Sodom δίσκους μέχρι σήμερα.
Το "Better Off Dead" στο άκουσμα του διαθέτει μια σειρά από ελαφρώς πιο άτυπα επεισόδια σε σχέση με τις προηγούμενες κυκλοφορίες των Γερμανών. Η πανκ φύση και οι επιρροές της μπάντας όπως οι Tank και οι Motorhead εμφανίζονται σε up-tempo κομμάτια, όπως το ισχυρό "Never Healing Wound" και στο εμβληματικό "Stalinorgel", που μοιάζει με τη φυσική συνέχεια των" Bombenhagel" και "Ausgebombt" με έναν ακόμη πιο μελωδικό τρόπο (κυρίως χάρη στα φωνητικά του Τοm και στα υπέροχα σόλο του Hoffmann, τα οποία δημιουργούν ένα σχεδόν "ειρωνικό" rock n’ roll ρυθμό που ταιριάζει απόλυτα στην φύση αυτού του κομματιού). Ωστόσο, το πιο άτυπο επεισόδιο του άλμπουμ είναι αναμφισβήτητα το "Resurrection", ένα τραγούδι που έγραψε ο "Angelripper" μετά τον θάνατο του πατέρα του. Ένα επίσημο, πολεμικό κομμάτι με μια ελαφρώς πιο μελωδική ατμόσφαιρα σε σύγκριση με τα περισσότερα από τα υπόλοιπα τραγούδια οπού παραδίδεται μία από τις πιο μελωδικές φωνητικές παραστάσεις σε όλη του την καριέρα. Ήταν σίγουρα ένα περίεργο κομμάτι, αλλά αν το εξετάσει κάποιος καλύτερα, συνειδητοποιεί ότι ήταν ένα μεγάλο πρότυπο για πολλές σύγχρονες μελωδίες των Sodom, που συνήθως μεταφέρονται με πιο μεσαίο ρυθμό και πιο ελκυστικό, σε πιο μελωδικό στυλ.
Αναλύοντας όλες τις διαφορετικές πτυχές αυτού του έργου, το "Better Off Dead" έρχεται ως ένας εγκληματικά παρεξηγημένος δίσκος που πρέπει απολύτως να ανακαλυφθεί ξανά από εκείνους που συνήθως το αγνοούν. Το πιο φοβερό πράγμα για αυτό το άλμπουμ είναι ότι δεν θυσιάζει την ποιότητα για αισθητική: αντίθετα, το εμπορικό σήμα της μπάντας απλώς εγχέεται σε μια νέα, διαφορετική επιφάνεια διατηρώντας το «βάρβαρο» πνεύμα της άθικτο. Στην πραγματικότητα, η έμπνευση του Angelripper δεν υποφέρει από αυτήν την «φαινομενική» αλλαγή κατεύθυνσης και από το χειρισμό νέων, πρόσθετων στοιχείων που, αντίθετα, συμβάλλουν απλώς στην ανανέωση της μουσικής και την καθιστούν ακόμη πιο εκπληκτική και προκλητική από ορισμένες απόψεις.
Έτσι, ενώ δεν ξεπερνά τους προκατόχους του, το "Better Off Dead" παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα σημεία στον τομέα του speed / thrash metal, επιτυγχάνοντας με μια πιο «γραμμική» και απογυμνωμένη φόρμουλα που πολλές άλλες μπάντες δεν μπορούν να αποκτήσουν με ένα φαινομενικά πιο «ανεπτυγμένο» στυλ - ειδικά λαμβάνοντας υπόψη ότι, το 1990, το «τεχνικό thrash» ήταν σε πλήρη εξέλιξη και ακόμη και πολλές διάσημες μπάντες όπως οι Megadeth, Destruction, Tankard, Sadus, Kreator και Dark Angel στόχευαν προς αυτή την κατεύθυνση . Εάν έχετε προηγουμένως παραβλέψει αυτό το αριστούργημα, γεφυρώστε αμέσως το χάσμα σας και ετοιμαστείτε να ακούσετε μια πιο στενή, αλλά παράδοξα πιο αποτελεσματική και κάπως «τρομακτική / μυστηριώδης» ερμηνεία του thrash metal.
Come on God answer me,If you really exist
For many years, I am asking you why
Why are the innocent dead and the guilty alive?
Where is justice? Where is punishment?