Φωτογραφίες: `Αννα Βασιλικοπούλου
Η αποχαιρετιστήρια προβολή του Midnight Express για το 2022 έγινε σε φθινοπωρινό κλίμα, με αρκετό κόσμο να μαζεύεται στη Ριβιέρα παρά την ψύχρα για να παρακολουθήσει το τέταρτο anime που ο Ακης Καπράνος «φιλοξενεί» στο θεσμό του. Και μετά από κάποιες αναβολές, είχε επιτέλους έρθει η ώρα το Ghost In The Shell να λάμψει στη μεγάλη οθόνη.
Λίγη ώρα μετά τις 23:30 το μικρόφωνο ανοίγει, ο Καπράνος ευχαριστεί τον κόσμο που στηρίζει το Midnight Express όλον αυτόν τον καιρό και αναφέρεται στο πόσο αυτή η τελευταία ταινία της φετινής διοργάνωσης έχει επηρεάσει μεγάλο μέρος του κινηματογράφου από την κυκλοφορία της μέχρι και σήμερα. Αναφέρεται στα μελλοντικά βήματα του θεσμού, λέγοντας πως το Midnight θα επιστρέψει στο σπίτι του, την Ααβόρα το νωρίτερο με το έμπα της επόμενης χρονιάς καθώς οι διορθώσεις που λαμβάνουν χώρα εκεί δεν επιτρέπουν τη γρηγορότερη επιστροφή στις χειμερινές αίθουσες. Ωστόσο πριν από αυτό θα λάβουν χώρα δύο προβολές: μια επετειακή για τον Βασιλιά του Νίκου Γραμματικού και μια για τα γενέθλια του Τζον Κασσαβέτη. Ζητά από το κοινό να χειροκροτήσει την Πέγκυ Ρίγγα που πίστεψε σε εκείνον και ευχαριστεί τον κόσμο που επέλεξε αντί να κατεβάσει την ταινία σπίτι του και να τη δει να γίνει ένα με το κοινό του Midnight Express, παραδίνοντας το μικρόφωνο στον Φοίβο Κρομμύδα για να μιλήσει περί της ταινίας.
Διαβάστε επίσης: Ghost in the Shell - Cybernetics και υπαρξισμός
Ο Φοίβος ξεκίνησε την αναδρομή στην ιστορία της ταινίας αναφερόμενος στις ανησυχίες του δημιουργού του manga, Masamune Shirow ο οποίος έβλεπε την καλπάζουσα τεχνολογία να συνδέεται όλο και περισσότερο με τη ζωή των ανθρώπων. Μετά από μια περίληψη της υπόθεσης, πέρασε στον σκηνοθέτη που το 1995 θα σκηνοθετούσε τη μεταφορά της, τον Mamoru Oshii, ο οποίος ήδη από το Angel’s Egg έδειχνε να απασχολείται από υπαρξιακές σκέψεις. Αναφέρθηκε στο πως επέλεξε να αφαιρέσει τα έντονα στοιχεία της πηγής της ταινίας εμμένωντας σε ένα κλίμα το οποίο χαρακτήρισε «αιθέρια ποιητικό αλλά και αβάσταχτα υπαρξιακό». Στο πως ο Oshii πέρασε χρόνο στο Guam μελετώντας τη χρήση των όπλων για ρεαλιστικότερη απεικόνισή τους στην ταινία και πως ο Kenji Kawai στο κεντρικό θέμα της ταινίας συνδύασε τη βουλγαρική πολυφωνία με το ιαπωνικό γαμήλιο τραγούδι για να σηματοδοτήσει τόσο την έλλειψη πολιτιστικών ορίων του μέλλοντος όσο και το πάντρεμα σάρκας και ψυχής. Δε δίστασε να αναφερθεί και στη χρήση σκηνών στο βιντεοκλίπ των Wamdue Project για το King of My Castle και κλείνοντας ευχαρίστησε τον Ακη όχι μόνο για την πρόσκληση αλλά και για το ότι νοιάζεται για ταινίες του ασιατικού κινηματογράφου που αυτός και άλλοι πολλοί δεν πίστευαν ότι θα έχουν τη δυνατότητα να δουν στη μεγάλη οθόνη.
Τέλος, ο Ακης ξαναπαίρνει το μικρόφωνο για να ευχαριστήσει την Αννα Βασιλικοπούλου που φωτογράφισε τόσο την πρώτη όσο και την τελευταία προβολή αυτής της σεζόν, αντικαθιστώντας τη Γιάννα Φώτου και με ένα «Καλή δύναμη» δόθηκε το σήμα να κλείσουν τα φώτα και να μεταφερθούμε σε ένα Τόκυο μακρινό μα και περιέργως κοντινό. Και έτσι το Midnight Express κλείνει μια επιτυχημένη σεζόν με μια προβολή που εντυπωσίασε όσους δεν την είχαν δει μέχρι τότε –και μάλλον ήταν η πλειοψηφία των παρευρισκομένων. Μέχρι την επόμενη σεζόν, μένουμε με τις αναμνήσεις.