Η Wednesday από την οικογένεια Addams σημείωσε νέο ρεκόρ για την πλατφόρμα του Netflix, ερχόμενη σε ώρες παρακολούθησης πρώτη ανάμεσα στις αγγλόφωνες σειρές, την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας της, ξεπερνώντας έτσι και τα νούμερα της 4ης σεζόν του Stranger Things. Τη δεύτερη εβδομάδα δε, έσπασε το ίδιο της το ρεκόρ φτάνοντας τις 411,29 εκατομμύρια ώρες θέασης παγκοσμίως.
Η σειρά ακολουθεί την έφηβη Wednesday (Jenna Ortega), που φοιτά σε ένα ξεχωριστό σχολείο, φτιαγμένο για απόκληρους σαν αυτή, γεμάτο λυκάνθρωπους, βαμπίρ, σειρήνες, γοργόνες και άλλα «φρικιά.» Το Nevermore συνυπάρχει αρμονικά –ή έτσι φαίνεται− με τη ζωή των κατοίκων της πόλης Jericho. Η Wednesday θα εμπλακεί σε μια σειρά φόνων, των οποίων τον εκτελεστή θα προσπαθήσει να ανακαλύψει. Μαθαίνοντας σταδιακά να διαχειρίζεται την υπερφυσική της ικανότητα, να βλέπει οράματα από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, θα ακολουθήσει τη ροή της περιπέτειας αυτής που θα την οδηγήσει ουσιαστικά στην προσωπική της ωριμότητα.
Wednesday | Season 1 Review | Αμφισβητώντας το κατεστημένο
Η Jenna Ortega επιλέχτηκε για το ρόλο εν μέρει εξαιτίας της λατινογενούς της καταγωγής –Μεξικό και Πουέρτο Ρίκο,̶ σε μια προσπάθεια να δοθεί έμφαση στην Μεξικανική καταγωγή του πατέρα της, Gomez. Η ίδια δήλωσε σε συνέντευξή της ότι ήθελε μέσα από το ρόλο της να δώσει φωνή στους λαούς από τους οποίους προέρχεται. Όπως και αυτοί, έτσι και οι απόκληροι του Nevermore αποστερήθηκαν τη γη τους και εκδιώχθηκαν. Η Wednesday καλείται να αναδείξει την πραγματική ιστορία του τόπου απέναντι σε μορφές εξουσίας που ενσαρκώνονται είτε από τον δήμαρχο του Jericho είτε από την ίδια τη διευθύντρια του σχολείου της και που επιβάλλουν τη δική τους λαϊκή αφήγηση, με πρόφαση το ευρύτερο κοινωνικό καλό. Η Wednesday επαναστατεί, αμφισβητεί το κατεστημένο, θέτει ερωτήματα που αφορούν την κοινωνική ηθική και προκαλεί τους ήρωες να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να πάρουν θέση. Διαφορετικά, οι άνθρωποι θα οδηγηθούν στη λήθη. Αυτοί που ξεχνάνε την ιστορία τους είναι καταδικασμένοι να την επαναλάβουν· προειδοποιεί.
Απόκληρη ανάμεσα και στους απόκληρους πολλές φορές, το ποια είναι αποκρυσταλλώνεται μόνο αφότου έχει γνωρίσει και οικειοποιηθεί την δικής της προσωπική ιστορία και έχοντας αντιληφθεί και απόδεχτεί τις αναπόφευκτες ομοιότητες με τη μητέρα της, που τόσο απεχθάνεται. Και ενώ επιμένει να ξεκινά αυτήν την πορεία μόνη, ως λάτρης της μοναχικότητας, τελικά την ολοκληρώνει με την αναπόφευτκη βοήθεια των ανθρώπων που γνωρίζει, ανακαλύπτοντας σιγά σιγά την δική της θέση μέσα στον κοινωνικό πλέγμα.
Wednesday | Season 1 Review | Wednesday: Μια νέα, δυναμική γυναίκα
Η σειρά θυμίζει περισσότερο teen drama, με μια δόση μαύρου χιούμορ, παρά την τυπική οικογένεια Addams που θα περίμενα ίσως εγώ αλλά εδώ γίνεται μια προσπάθεια εστίασης στην κόρη Addams, αποκλειστικά και ανεξάρτητα από την οικογένεια. Η μεγάλη επιτυχία της αποδεικνύει, κατά τη γνώμη μου, ότι όλα μας υποθάλπουμε έναν σκοτεινό και θυμωμένο χαρακτήρα. Με μια πρώτη ματιά θα απέφευγε κανείς να ταυτιστεί με την ψυχοπαθή, σαδίστρια και κυνική Wednesday. Παράλληλα όμως καθένας θα ζήλευε την ανεξαρτησία της, την αδιαφορία της για την γνώμη των άλλων, την ευφυΐα της και το πείσμα της. Σε μια εποχή κατειλημμένη από τα social media, όπου οι εκπρόσωποι της εξουσίας συνεργάζονται πλέον μεταξύ τους, κάνοντας gaslighting για αυτά που βιώνουμε και γνωρίζουμε, η Wednesday, ως μία νέα, δυναμική γυναίκα δε φοβάται να εκφράσει έξω από τα δόντια αυτό που σκέφτεται και να αυτοπροσδιοριστεί με τους δικούς της όρους, προσφέροντας ένα σημείο ταύτισης για όλα μας.
Η Jenna Ortega ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ρόλου της με το παραπάνω. Τα ορθάνοιχτα μάτια της κοιτάνε διαρκώς επίμονα, χωρίς να βλεφαρίζουν ούτε στιγμή. Το πρόσωπό της δεν τσακίζει ποτέ, χωρίς όμως καθόλου να στερείται εκφραστικότητας. Την Wednesday δεν την διακρίνουν οι ακραίες αντιδράσεις. Αντιμετωπίζει τα πάντα με στωικότητα ή κάποιο μειδίαμα αυτοϊκανοποίησης, όπως αυτό που έχει τη στιγμή που το άγαλμα του Nevermore έρχεται κατά πάνω της για να την πλακώσει.
Η αισθητική των χαρακτήρων της Morticia (Catherine Zeta-Jones), του Gomez (Luis Guzman) αλλά και των υπολοίπων –του θείου Fester (Fred Armisen), του σοφέρ της οικογένειας Lurch (George Burcea), του αδερφού της Pugsley (Isaac Ordonez)− είναι εμπνευσμένη από το πρωτότυπο cartoon του Charles Addams, του 1938. Δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει το μυστηριώδες, ασώματο μέλος της οικογένειας, το Thing (Victor Dorobantu) που συμπρωταγωνιστεί (!) καθόλη τη διάρκεια.
Wednesday | Season 1 Review | Το άγγιγμα του Tim Burton
Τα τέσσερα πρώτα επεισόδια σκηνοθετήθηκαν από τον Tim Burton κάνοντας έτσι τη σειρά ακόμα περισσότερο δημοφιλή, πολύ πριν κυκλοφορήσει, και περισσότερο ενδιαφέρουσα για τους οπαδούς του εν λόγω σκηνοθέτη. Το γοτθικό σκηνικό συμπληρώνουν, μεταξύ άλλων, η διευθύντρια Weems (Gwendoline Christie), έτοιμη να θυσιαστεί για το καλό του σχολείου, η λυκάνθρωπος Enid (Emma Myers), που συνεχώς μας θυμίζει πώς είναι ο εμετός ενός ουράνιου τόξου, και η κυρία Thornhill (Christina Ricci), ως η μοναδική «κανονική» καθηγήτρια που διδάσκει στο σχολείο και όχι μόνο. Η τελευταία έπαιζε την Wednesday, στην ηλικία των 10 ετών, στις ταινίες που κυκλοφόρησαν τη δεκαετία του ‘90. Από τους κανονικούς ανθρώπους, θα μας απασχολήσουν ιδιαίτερα ο καινούργιος καλύτερος φίλος της Wednesday, Tyler (Hunter Doohan) και ο πατέρας του σερίφης Donovan (Jamie McShane), καθώς και η ψυχίατρος Dr. Kinbott (Riki Lindhome). Τέλος, τον σουρεαλισμό της σειράς συμπληρώνουν οι διευρυμένες μουσικές επιλογές, τοποθετημένες στοχευμένα σε κάθε επεισόδιο, από Edith Piaf και Vivaldi –προσωπικά αγαπημένα− ως Metallica και Cramps.
Wednesday | Season 1 Review | Σε ρυθμούς Season 2
Ενόσω η Wednesday, season 1, συνεχίζει να μαζεύει ώρες τηλεθέασης, ξεκίνησαν ήδη τα memes από τους fans που περιμένουν με αγωνία τη 2η σεζόν της σειράς. Tα προφανή υπονοούμενα με τα οποία έκλεισε η 1η δεν άφησαν ιδιαίτερα περιθώρια άλλωστε. Αυτή, όμως, δεν είναι η δουλειά των δημιουργών που μόλις ξεκίνησαν ένα show; Να δώσουν τροφή στα πεινασμένα, τηλεοπτικά πιρανχάκια; Χωρίς να γίνονται ξεκάθαρες τοποθετήσεις και πετώντας το μπαλάκι στην πλατφόρμα του Netflix και τα κέρδη της, οι Alfred Gough και Miles Millar αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο και φαίνονται ορεξάτοι για την συνέχεια.